hanshiekeflorieisoldehidde.reismee.nl

Taman Negara

lieve allemaal,

gister zijn we aangekomen in tropisch oerwoud.

we moesten 3 uur lang in het klein bootje ove rivier varen

we zagen veel water en boom

en af en toe kleine kinderen die zwaaien.

ik vind hier leuk.

we ging vandaag wandelen en het was heel heet

mamma en ik zijn we treug gegaan

hidde en isolde en hans zijn nog verder gelopen

vannmmiddag gaan we zwemmen

morgen gaan we treug met de boot

liefs florie

Nog een kleine aanvulling

Na de vuurvliegjes en een goede nacht onder het overdonderend geraas van airconditioners doorgereden naar het midden van Maleisie. Onderweg bezochten we nog een hindoetempel, bijna 300 traptreden omhoog in een diepe grot. De trap werd bevolkt door apen. Florie is daar gelukkig niet meer bang voor en Hidde wil er graag een mee naar huis nemen. Maar dat mag niet van ons.

Daarna moesten we wel even doorrijden om op tijd bij de boot te zijn. We waren er een minuut voor tijd. Stipte Nederlanders als we zijn.... Gelukkig stonden ze op ons te wachten. Morgen zullen we wat foto's uploaden van de bootreis. Het was lang, lekker koel en bijzonder. Hans voelde zich Redmon O'Henlon, zoiets. Maar eenmaal aangekomen in het resort is het idee toch wat anders. Meer een combinatie van CentreParks en de Grand Canyon. Lekker toeristisch, hordes Chinese en Japanse toeristen en een restaurant met buffet. Heel lekker, volgens de Florie, Isolde en Hidde! Veel toetjes in ieder geval en die hadden we nog niet gehad sinds we hier zijn. Maar we zitten midden in het tropisch regenwoud, het oudste ter wereld nog wel. Er zijn veel mooie bloemen en vanacht gaan we wild spotten.

Gisteravond was de luchtvochtigheid bijn 100 % en die werd verdreven door een knallende onweersbui. Het heeft de hele nacht geregend, maar wij lagen lekker in ons bedje. Vanochtend vroeg op en eerst een verkennende wandeling. Daarna ontbijt, met pannenkoeken (ameriaans en maleisisch), gedroogde visjes, gefrituuurde garnalen en croissantjes. Een interessante combinatie. +Daarna met z'n allen op weg naar de Canopy Walk, een loopbrug van 500 meter door de toppen van de bomen. Florie had echter wat startproblemen en dus zijn wij omgedraaid. Mij leek het ook trouwens erg hoog dus nu gaan wij lekker water kopen en Yatzee en mensergerjenietspelen. Vanmiddag gaan we proberen ergens te zwemmen.

Morgen gaan we weer terug met dezelfde boot en dan door naar Cameron Highlands.

Tot binnenkort

Liefs Hieke

Selangor

Vandaag zijn we van Melaka (zo schrijf je dat in Maleisie, papa) gereden naar Selangor. Daar zijn we nuen verblijven in een echt verantwoord islamitisch hotel. Florie en Isolde zijn nu in keurige vestjes gehesen. Isolde onder luid protest (' dit ziet er echt niet uit'). Maar ze hoeven niet in burka te zwemmen, dat scheelt weer. De andere gasten doen dat wel. Nu gaan we zo meteen, als het donker is, met een excursie op de rivier naar vuurvliegjes kijken. Ook hebben we net gegeten bij de plaatselijke ' snackbar' in deze kampong Kling Kling. Gebakken banaan, sateh, rijst, met veel scherpe saus. We leren het al (en maar hopen dat onze maag het blijft houden). Nu zitten we in een soort garage die is omgebouwd tot internetcafe, tussen de plaatselijke dorpskinderen op computers die wij tien jaar geleden hadden maar het internet is heel snel.

Morgen reizen we door naar Taman Negra. Met een kleine boot drie uur varen de jungle in. We weten niet of ze daar ook internet hebben. En anders: tot over een paar dagen. Leuk dat jullie allemaal reageren.

Liefs van ons allemaal

Eerste dag in Melaka

Gister kwamen we aan op het vliegveld in Kuala Lumpur. Het was zeven uur vliegen en iedereen heeft geslapen als een roos. Er was wel veel turbulentie, maar het was allemaal goed te doen. De stewardessen van Emirates hebben leuke hoedjes met sluiers trouwens.We kwamen er wel achter dat we de Ipad kwijt waren. Waarschijnlijk in alle hectiek laten liggen in Dubai, toen we dit weblog aan het bijwerken waren. Gelukkig is er een verzekering en nu een hotel met een computer.

Op het vliegveld stond een prachtige grote auto klaar. Echt een met acht stoelen. Het stuur zit rechts, maar Hans reed alsof hij nooit anders had gedaan. De wegen zijn tot nu toe rustig, alhoewel we natuurlijk wel een paar keer verkeerd reden. Maar iedereen is allervriendelijkst en wijst uitgebreid de weg. We waren om zeven uur In Melaca, waar we fllnk verdwaalden in het eenrichtingsverkeer, tussen de drukke brommertjes, de talrijke taxi's en ingewikkelde kruispunten. Uiteindelijk heeft Hieke een riksjachauffeur gestrikt om even mee te rijden, die ons direct naar ons hotel midden in Chinatown loodste. Ook weer, allervriendelijkst en hij wilde echt maar heel weinig geld.

Inmiddels was het 22.00 uur, zijn we nog even wat gaan eten en daarna lekker naar bed. Koele kamer met airco, dat is wel fijn. Het hotel doet ons denken aan de koloniale tijden, met een mooie binnenplaats, grote ventilatoren.

Vandaag ontbeten met rijst (gelukkig ook pannenkoeken) en daarna is een deel van de familie op onderzoek uitgegaan in Chinatown. Florie en Hidde slapen weer.

Morgen gaan we door naar het oerwoud (en zwembad), in onze grote auto. We hopen dat daar weer een computer is.

Liefs,

Hans, Hieke, Florie, Isolde en Hidde

Aangekomen in Dubai

Dubai vliegveld: midden in de nacht lokale tijd. Vierendertig graden Celsius en het lijkt wel net zo druk als overdag op Schiphol. Consterrnatie als we eerst Hidde kwijt zijn. En vervolgens Hieke zoeken. Maar goed dat ze niet zoals velen hier een burka of nihab draagt... Uiteindelijk allemaal weer bij elkaar. Broodjes, water, sla gekochte en nu rustig twee uur wachten op de aansluitende vlucht. Dan ook tijd om slapen.

Welkom op het Reislog van Hans, Hieke, Florie, Isolde en Hidde

Lieve opa's en oma's en anderen die ons gaan volgen tijdens onze reis in Maleisie.

Nog maar twee weken en dan gaan we naar Maleisie. Via deze website gaan we proberen om jullie op de hoogte te houden van onze reis. We weten natuurlijk nog niet waar we computers vinden om het bij te houden, maar we gaanin ieder geval proberen regelmatig nieuwe verhalen en foto's te uploaden, en via de kaart weet je altijd precies waar we ons bevinden en waar we zijn geweest!

Wil je automatisch een mailtje ontvangen wanneer er een nieuw verhaal of een nieuwe fotoserie op deze site staat? Meld je dan aan voor mijn mailinglijst door je e-mail adres achter te laten in de rechter kolom.