hanshiekeflorieisoldehidde.reismee.nl

Eerste dag in Melaka

Gister kwamen we aan op het vliegveld in Kuala Lumpur. Het was zeven uur vliegen en iedereen heeft geslapen als een roos. Er was wel veel turbulentie, maar het was allemaal goed te doen. De stewardessen van Emirates hebben leuke hoedjes met sluiers trouwens.We kwamen er wel achter dat we de Ipad kwijt waren. Waarschijnlijk in alle hectiek laten liggen in Dubai, toen we dit weblog aan het bijwerken waren. Gelukkig is er een verzekering en nu een hotel met een computer.

Op het vliegveld stond een prachtige grote auto klaar. Echt een met acht stoelen. Het stuur zit rechts, maar Hans reed alsof hij nooit anders had gedaan. De wegen zijn tot nu toe rustig, alhoewel we natuurlijk wel een paar keer verkeerd reden. Maar iedereen is allervriendelijkst en wijst uitgebreid de weg. We waren om zeven uur In Melaca, waar we fllnk verdwaalden in het eenrichtingsverkeer, tussen de drukke brommertjes, de talrijke taxi's en ingewikkelde kruispunten. Uiteindelijk heeft Hieke een riksjachauffeur gestrikt om even mee te rijden, die ons direct naar ons hotel midden in Chinatown loodste. Ook weer, allervriendelijkst en hij wilde echt maar heel weinig geld.

Inmiddels was het 22.00 uur, zijn we nog even wat gaan eten en daarna lekker naar bed. Koele kamer met airco, dat is wel fijn. Het hotel doet ons denken aan de koloniale tijden, met een mooie binnenplaats, grote ventilatoren.

Vandaag ontbeten met rijst (gelukkig ook pannenkoeken) en daarna is een deel van de familie op onderzoek uitgegaan in Chinatown. Florie en Hidde slapen weer.

Morgen gaan we door naar het oerwoud (en zwembad), in onze grote auto. We hopen dat daar weer een computer is.

Liefs,

Hans, Hieke, Florie, Isolde en Hidde

mamma, pappa

fijn dat jullie goed aangekomen zijn. Gisteren heeft Ilse berichten gestuurd, vandaag zijn wij aan de beurt. Het is nu 13 Julie om half tien s'morgens. Els is net wakker en heeft de computer al geopend. Was erg nieuwsgierig naar jullie avonturen. Wij ook trouwens. Veel plezier vandaag en veel groeten. Kusjes voor de kinderen. Mamma en Pappa
NB. het is Malakka

Jan en Cocky

Wat fijn, dat jullie veilig in Kuala Lumpur aangekomen zijn ondanks de vervelende turbulentie. Dat is toch altijd wel weer spannend. Wel jammer van de i.pad, die nu ergens in Dubai bij iemand anders dienst doet

Bij ons is de zomer even ver-dwenen, maar die komt wel weer terug.( denk ik)
Gisteren zijn we 's middags in Ommen wezen koffiedrinken. Toen was het nog erg warm, maar nu is het met 17 graden weer heel wat frisser,
Liefs, Jan en Cocky

ilse

balen van die ipat maar leuk dat het daar leuk is
bij ons is het nu niet bepaald lekker weer maar hopen dat dat beter word
vijne reis nog xxx