hanshiekeflorieisoldehidde.reismee.nl

Weer thuis in Oosterbeek na een lange reis

We zijn weer thuis in Oosterbeek. Geheel volgens schema waren we gister om half drie in Düsseldorf. Alle rugzakken en tassen hadden de reis zelfstandig ook goed volbracht en lagen keurig op de band.

Zondagochtend vroeg op en het laatste ontbijt met uitzicht op de Chineese Zee. Stralende zon, lekker windje. Oude schoenen en versleten kleren achtergelaten in de prullenbak. Dat scheelt altijd veel ruimte in de bagage. Om twaalf uur vertrok de speedboot die ons terugbracht naar de vaste wal. De overtocht was ruig, maar gelukkig geen groene gezichten. Vervolgens met een tranfer naar het vliegveld in Kota Baru. De chauffeur wist de sluiproute, dus het ging lekker snel. Onderweg nog een onverwachte rondleiding bij een Boedistische tempel.

Van Kota Baru naar Kuala Lumpur. Acht uur wachten voor de boeg. Maar je bent op reis dus je wilt wat. We hebben treinkaartjes gekocht naar het centrum van de stad en zijn daar met de metro naar een groot, luxe winkelcentrum gegaan. Kuala Lumpur hadden we aan het begin van de reis overgeslagen en nu konden we toch zeggen dat we daar waren geweest! Het was nog lichttoen we heen gingen.Kuala Lumpur is een grote stad met de infrastrucutuur wijkt niet zoveel afvan welke andere grote stad. Een centraal station, een metro, bussen en veel taxi's. Gewoon even vragen en dan kom je overal. KLCC iseen mega winkelcomplex in grote moderne torens met alle mogelijke luxe merken. Na lekker gegeten te hebben (voor het eerst dat al onze besteldegerechten in één keer op tafel kwamen), van stenen in plaats van plastic borden en op echte stoelen in plaats van optuinstoelen) weer terug naar het vliegveld. Keurig op tijd voor de volgende check in.

Slapend op weg naar Dubai. De service bij Emirates doet niet onder bij KLM. De dekentjes zijn lekker warm en het ontbijt bijzonder. Nog een beetje in Oosterse sfeer blijf je daarmee.

In Dubai op zoek naar onze verloren Ipad. En kijk: de wonderen zijn de wereld nog niet uit. Hij lag op ons te wachten bij de gevonden voorwerpen. De foto's van Isolde die er op stonden gaven het definitieve bewijs dat hij van ons was. Toch een bijzondere afsluiting van een fijne vakantie.

Nu resten de foto's, de verhalen en niet vergeten de berg was. Het valt even tegen na drie weken niets doen wat maar lijkt op huishouden. Gestreken onderbroeken zoals we die kregen als de was hadden laten doen moeten we weer lang op wachten. Hans moest vanochtend weer aan het werk. Hieke heeft het gelaten bij het beantwoorden van de mail. Morgen reizen we alweer af naar Schiermonnikoog waar Isolde moet werken. We stellen de harde werkelijkheid nog even uit.

jan en cocky

Leuk dit laatste stukje van de reis.
Nu nog een poosje naar Schier om weer te acclimatiseren en Isolde om hard te werken op de manege.Zal wel lukken, denk ik. Veel fijne dagen gewenst en tot horens.

oma en opa, mamma en pappa

gelukkig dat jullie weer goed zijn thuis gekomen. De reactie is wat laat omdat we gisteren in Oude Haske waren. Maar we hebben jullie s'avonds nog even gezien. En nu maar lekker uitwaaien op Schier. Isolde hard werken en paard rijden. Liefs van ons.