hanshiekeflorieisoldehidde.reismee.nl

Royal Belum Rainforest

Na een lange weg, waar we weer fijn vaak verdwaalden, zijn we nu in Royal Belum Rainforest. Verdwalen is niet erg, want zo zie je veel meer dan snelweg. Je bent wel iets langer onderweg. In dit resort, prachtig opgetrokken uit bamboe en met hele grote, nieuw ingerichte kamers, is een computer die ons fototoestel ' pakt' dus gaan we even foto's uploaden.

We reden een paar dagen geleden van de Cameron Highlands naar Georgetown door een gebied waar echt alle bergen en heuvels waren bedenkt met kassen. Een soort westland van Maleisie. Alle mogelijke kamerplanten worden daar gekweekt. We zagen vooral veel vingerplanten. De sanseferia's groeien hier trouwens in het wild.

Georgetown is een echt Aziatische stad. Druk, maar ook erg veilig. De Engelse geschiedenis is nog voelbaar, maar voor de rest is het een smeltkroes van Chinese en Indiaase cultuur. Veel hoofddoeken en burka's zie je dan weer niet. Wel weer veel Javaanse moslims. We hebben veel gezien en gisteravond lekker gegeten bij ' de buren'. Een grote overdekte hal waar je overal bij verschillende standjes iets kon bestellen. Iedereen wat anders, allemaal even lekker. En bijna voor niks. Het zat er stampvol. Onderweg naar onze bestemming vandaag zagen we veel meer van dit soort overkapte markten.

Iedereen houdt zich prima. Zelfs Florie begint wat ingedraaid te raken. Die heeft nog wel eens last van de warmte en van alle onduidelijkheid. Maar zo langzamerhand ontwikkelen we ook hier gewoontes waar zij wel bij vaart.

Nu gaan we even wat foto's plaatsen.

Liefs van ons allemaal.

oma en opa, mamma en pappa

het is half vijf, dus net als gisteren een retourmail. Hert blijft leuk om al jullie belevenissen te volgen. Jullie vallen van het ene avotuur in het andere, vooral wat eten betreft. Mooi dat iedereen het goed doet. Voor florie is het een extra belevenis, maar ze houdt zich prima begrijpen wij. Houd allemaal goede moed en sterkte toegewenst door ons.

Hieke

Iedereen ligt nu nog te slapen. Leuk dat jullie elke keer reageren. Vooral de kinderen zijn iedere keer heel benieuwd wie er nu weer heeft gereageerd. Heel veel plezier in Hengelo

florie

lieve opa en oma
vandaag zijn we met de boot ove het meer gevaren
het ging heel hard.af en toe moest we eventjes wandelen we hebben olifant poep gezien en een slang
idereen had een bloed zuigers op de been
we hebben gezwommen in de rivier
daar zaten veel vissen die tegen me aan zwommen
en nu gaan we zo eten kus florie

oma en opa, mamma en pappa

Hoi allemaal. Het begint standaard te worden. Om half vijf kijken of er een nieuw bericht is en dan direct terug mailen. Mooie foto's bekeken. Jullie zien er goed uit! Bericht van Florie gelezen. Kon je de vissen aaien, Florie? Els gaat morgen naar Schier. Dit weekend belooft erg winderig en nat te worden. Kunnen ze fijn op het strand wandelen. Wij gaan Dinsdag. Weten niet of we jullie berichten daar kunnen ontvangen. Als dat zo is , is er even " computerstilte"

Isolde en Hieke

Lieve opa en oma, bij de bibliotheek naast de visboer zijn computers daar kun je altijd op als die open is. En misschien heeft Miriam haar telefoon wel bij zich.
We gaan nu weer even fotos uploaden ! kus

jan en cocky

Vanmorgen meteen gekeken of er nieuws was en ja..een nieuwe aflevering van jullie avonturen. Het is wel een heel avontuurlijke reis.Bloedzuigers en slangen,olifantenpoep,best wel een beetje eng.Maar we merken dat jullie erg genieten.We zien al weer uit naar het volgende verhaal.Liefs van ons en tot horens.

Inge & de rest!

Wat hebben jullie al veel gezien! Leuk om ook jullie foto's te bekijken. Wij vertrekken morgen naar Italië. We hebben er reuze veel zin in. Geniet nog van jullie fantastische reis. We spreken jullie over 3 weken. tot dan!!

Hieke

Vandaag reizen we door naar Kota Bahru. Veel plezier in Italie.