hanshiekeflorieisoldehidde.reismee.nl

Cameron Highlands

Lieve allemaal,

Gister zijn we doorgereisd naar de bergen, de Cameron Highlands. Daar is het 22 graden en wij vinden het wat frisjes. Inmiddels zijn we gewend aan 35 graden. Soms is dat heet en zweet je als in de sauna, maar meestal is het goed te doen. Hans navigeert door het verkeer alsof hij niet anders gewend is. De wegen zijn prima, je moet alleen uitkijken voor kuilen in de weg en de vele brommertjes die aan alle kanten passeren, soms wel met vier mensen er op.

In Taman Negara werden we per jungleboot weer teruggebracht naar onze auto. De avond daarvoor hadden we nog heel sfeervol gegeten in de kampong aan de overkant van de rivier. Je werd per boottaxi opgehaald. In het restaurant was alles op, maar na een uurtje kwam een sjieke pickuptruck voorrijden vol met etenwaar. Een half uur lang werd de nieuwe voorraad naar binnen gebracht. Toen was alles weer compleet.

Onderweg naar onze bestemming hebben we gegeten in een wegrestaurant. Er stonden wat touringcars geparkeerd dus we dachten: dat moet goed zijn. Het was een soort mensa waar een mevrouw de pan met rijst bediende en verder kon je opscheppen. Blikje drinken erbij, flesje water en de totale rekening bedroeg nog geen 10 euro.

Hier in de Cameron Highlands hebben we een prachtig hotel. Maar net als in de rest van Maleisie is het ' bovenste laagje' heel modern en daaronder zit een traditionele maatschappij met allerlei dingen die wij al lang niet meer kennen: sneeuwend televisie beeld, sjieke badkamer met alleen koud water. Maar wat is iedereen hier vriendelijk. Moslim, Hindoe, Chinees, het is een culturele smeltkroes waar wij nog wat van kunnen leren.

Vandaag bezochten we een theeplantage, hebben gewandeld langs een waterval, hebben Engelse thee gedronken, gewinkeld en yatzee gespeeld op het terras bij het Indisch restaurantje waar we gister heerlijk gegeten hebben en vanavond weer terug gaan.

Voor iedereen die met vakantie gaat: hele fijne tijd! En voor alle anderen: tot de volgende keer.

Liefs van ons allemaal

jan en cocky

Fijn weer wat van jullie te horen.We zijn er al helemaal aan gewend een reisverslag te krijgen en we zien er naar uit.25 graden is een lekker temperatuurtje lijkt ons, maar jullie zijn anders gewend.Kan iedereen goed tegen de warmte en het andere eten ?Geen problemen ?Liefs en tot de volgend keer.

oma en opa, mamma en pappa

van els gehoord dat er weer een bericht was, dus als een haas naar de computer. Jullie beleven heel wat nieuws en vooral andere dingen, andere mensen, andere gewoontes en vooral ander eten en eetgewoonten. Het is goed dat jullie ook eens zien dat lang niet alles is als hier! Voor de kinderen is dat zeker leerzaam.