hanshiekeflorieisoldehidde.reismee.nl

Perhentian Kecil

Lieve allemaal,

Al drie dagen zijn we nu op het tropisch eiland Perhentian. Al die tijd hebben we geen schoenen of slippers nodig gehad. De zee is blauwer dan blauw en het strand wit. Ons resort is een voormalig backpackers onderkomen en het strand, Long Beach, is nog steeds een trekpleister van vrije vogels uit alle windstreken. Er zijn vooral veel duikscholen en eenvoudige hutjes aan de rand van het strand. Onze kamers zijn wel iets comfortabeler. Er is gelukkig airco maar dan houdt het op.

Na aankomst hebben we ons direct aan het plaatselijke tempo aangepast. We liggen onder een palmboom, drinken lekkere drankjes en coctails, snorkelen en zwemmen en gaan 's avonds ergens op het strand eten van de barbeqcue. Haai en garnalen bijvoorbeeld. Dat eerste heeft overigens nog niemand durven proberen. Ook de meeste andere gezinnen met tieners die we de afgelopen weken hebben ontmoet zijn hier gearriveerd dus het is voor de kinderen eindelijk het ' campinggevoel' dat ze zo graag een keer wilde meemaken. Spelletjes zijn favoriet, maar er wordt ook gevoetbald en gesnorkeld.

De bevoorading van het eiland, de hostels en de restaurants is een belevenis op zich. Alles komt met kleine bootjes en wordt op de rug, door het zand gesjouwd. Als er boten arriveren helpt iedereen mee. De schone handdoeken en het beddegoed komt, het afval gaat. Balen rijst, tientallen watermeloenen, kippen, kubieke meters mineraalwater, alles komt per kleine boot en moet aan land worden getild.

Vandaag zijn we met een boot op diverse plekken gaan snorkelen. Je waant je soms in het aquarium van Burgers Zoo. Zo veel kleurige vissen, groot en klein, zwemmen om je heen. Maar ook koraalrif en zeeschildpadden. Vandaag zwommen we tussen de (' niet gevaarlijke' ) haaien. Toch al wel meer dan een meter groot. En na lang sporen zagen we een zeeschilpad zwemmen. We zijn uit de boot gesprongen en hebben samen een stukje opgezwommen.

Morgen doen we weer rustig aan.Hidde en Hans gaan misschien nog vissen. Maar Isolde leest lekker boeken. Ze heeft de Nederlandse literatuur ontdekt. Florie heeft spelletjesmaatjes genoeg en is erg blij dat je op dit eiland niet kunt fietsen en wandelen. Hier in het resort staat een kast vol boeken die andere reizigers hebben achtergelaten, in allerlei talen, dus ik vermaak me ook prima.

Ik hoop dat het met jullie ook goed gaat. Zag dat het vandaag toch redelijk weer is. Houden zo, want wij komen al bijna weer terug!

Hieke

oma en opa, mamma en pappa

29/07 19,00 uur. We zijn net terug van Schier en gauw op de pc gekeken of er nieuws is. De hele week hebben Miriam en Ilse bij de bieb op Schier gekeken naar berichten, maar er was niets.
Jullie hebben een erg leuke tijd,zeg. Zwemmem tussen haaien, snorkelen en verder lekker luieren. Er was ook een kaart van Florie, bedankt hoor! Groetjes van ons.